Welcome, Guest

Author Topic: Привет из России. There are many questions.  (Read 10516 times)

drhobbot

  • *
  • Posts: 9
Привет из России. There are many questions.
« on: April 07, 2012, 05:28:16 AM »
A. The big question! Will there be support for the Russian language?
Two. There is an excellent program to generate the terrain of the planets' fractal terrains. "Do you want to add similar functionality in their program - it would be cool!
Three. Very awkward interface! Streamline please!! It is very inconvenient to operate with the planets. After 20 minutes of your program start a headache and eye. vistibulyarnogo very hard for the unit. There were even nausea.

I apologize for my English - used online translator: (

_________________________________

1. Главный вопрос! Будет ли поддержка русского языка?
2. Есть прекрасная программа по генерации ландшафта планет "fractal terrains". Хотите ли вы добавить аналогичный функционал в свою программу - было бы круто!
3. Очень неудобный интерфейс!!! Упростите пожалуйста!!!!! Очень неудобно оперировать планетами. После 20 минут работы с вашей программой начала болеть голова и глаза. Очень тяжело для вистибулярного аппарата. Были даже приступы тошноты.

Прошу прощения за мой английский - пользовался онлайн переводчиком :(

vh

  • formerly mudkipz
  • *****
  • Posts: 1140
  • "giving heat meaning"
Re: Привет из России. There are many questions.
« Reply #1 on: April 07, 2012, 06:00:24 AM »
More shortcut keys would be interesting, like pressing 't' for temperature or 'r' to adjust radius with the up and down arrows. I don't think it's too hard personally, just select the planet and the panels are pretty easy to navigate around.

________________________________________________________________________________

Более клавиш было бы интересно, например, нажав на кнопку "Т" для температуры или "R" для регулировки радиуса с стрелки вверх и вниз. Я не думаю, что это слишком сложно лично, просто выделите планеты и панели довольно легко перемещаться.

Naru523

  • Universe Sandbox 1 Beta Team
  • *****
  • Posts: 1295
  • let's walk the true path of life
Re: Привет из России. There are many questions.
« Reply #2 on: April 07, 2012, 08:38:51 AM »
1. Yes, I think there will be support of languages in US3, if I'm not mistaken.
2. There's a texture creator in the current version, although it looks rather weird.
3. US3 has change the whole interface, so I think you should expect it as an improvement or so.

1. Да, я думаю, что будет поддержка языков в US3, если я не ошибаюсь.
2. Там в текстуре создателя в текущей версии, хотя это выглядит довольно странно.
3. US3 имеет изменить весь интерфейс, так что я думаю, вы должны ожидать, что она, как улучшение или около того.

drhobbot

  • *
  • Posts: 9
Re: Привет из России. There are many questions.
« Reply #3 on: April 07, 2012, 02:51:43 PM »
Oh! Thank you! Sorry my English is absolutely no. :(
I have so many ideas of how to make the program better, but because of my googlish you can hardly understand me. So sad :(

Good luck in the development of the program, I'm sure it purchased on the day.

Here's an idea. If we consider the Universe SandBox as a game. You can set the player to create the most dissimilar to the planet Earth, but with the possibility of protein life on it. The more complex the system and its parameters are less different from Earth, the more winnings.

I try to construct sentences easier to Google it is easy to do the translation. He tries, but I think he will not be able to translate very complicated turns of phrase that would be understood by Russian programmer: (

For example: "And you can rob the cowravans?" "We started drinking fractal texture changes of the planet, depending on its location and other characteristics!" :)

Oh, yes! Forgot to tell you, it's important!
I spent tywo years I want this game! :))))))))))

____________________________________________________________

О! Спасибо! Жаль мой английский совершенно никакой. :(
У меня столько идей, как сделать программу лучше, но из-за моего гуглянского языка вы вряд ли сможете понять меня. Так грустно: (

Удачи в развитии программы, я обязательно ее приобрету на днях.

Вот идея. Если рассматривать Universe SandBox как игру. Можно сделать так чтобы игрок создавал планету максимально непохожую на Землю, но с возможностью возникновения белковой жизни на ней. Чем сложнее система и чем меньше ее параметры отличаются от земной, тем больше выигрыш.

Я стараюсь строить предложения проще, чтобы Гугл легко делал перевод. Он старается, но мне кажется он не сможет перевести особо сложные речевые обороты, которые были бы понятны русскому програмисту :(

Например: "А у вас можно будет грабить корованы?" "Запилите нам фрактальные изменения текстур планеты в зависимости от ее расположения и других характеристик!" :)

О, да! Забыл вам сообщить, это важно!
Я джва года хочу такую игру! :))))))))))
« Last Edit: April 07, 2012, 02:59:06 PM by drhobbot »

drhobbot

  • *
  • Posts: 9
Re: Привет из России. There are many questions.
« Reply #4 on: April 08, 2012, 03:23:25 AM »
http://spaceengine.org/ I invite you to join forces!

SpaceEngine - is a free space simulation software that lets you explore the universe in three dimensions, starting from planet Earth to the most distant galaxies. Areas of the known universe are represented using actual astronomical data, while regions uncharted by human astronomy are generated procedurally. Millions of galaxies, trillions of stars, countless planets!

vh

  • formerly mudkipz
  • *****
  • Posts: 1140
  • "giving heat meaning"
Re: Привет из России. There are many questions.
« Reply #5 on: April 08, 2012, 04:09:05 AM »

Круто, у нас есть резьба для него в астрономии и науке разделе форума :)

http://universesandbox.com/forum/index.php/topic,4621.0.html

drhobbot

  • *
  • Posts: 9
Re: Привет из России. There are many questions.
« Reply #6 on: April 10, 2012, 09:26:46 AM »
Yes yes yes! I bought this program. Rather, make the possibility of adding more instruments of God. I want to reflect the climate parameters of the planets on the planet, I want more opportunities to build a galactic empire.
___________________________________________________

Да да да! Я купил эту программу. Скорее сделайте возможность добавляющий больше инструментов Бога. Я хочу чтобы параметры планет отражали климат на планете, я хочу больше возможностей строить галактические империи.

FiahOwl

  • *****
  • Posts: 1234
  • This is, to give a dog and in recompense desire my dog again.
Re: Привет из России. There are many questions.
« Reply #7 on: April 10, 2012, 10:19:35 AM »


Он строит галактические империи!


drhobbot

  • *
  • Posts: 9
Re: Привет из России. There are many questions.
« Reply #8 on: April 14, 2012, 05:27:55 AM »
Now I'll explain everything!



Every Friday I am going with my friends and we play in a role-playing games (of course not that where all dress up in strange clothes and engaged in bizarre sex :))
This is similar to AD&D or GURPS, but without a complex system with the skills, abilities and fighting, where the DM to twenty times throws the dice to hold a battle, or to find out whether the player was able to light a fire.

The most important thing in these games is a fictional reality that immersed players.

But before I explain, I'll have to move away from the topic.
Have you ever noticed that most of the game scenes in science fiction television series, games, books, and roll into a dull rehash of shit and snot?

It comes from the fact that most writers are too lazy to work out the world to the smallest detail. Come up with even approximate, and are not always consistent with the science but also a logical rationale for all that they enter into their worlds. It's so sad!



Since y and it turned out that I do not like plagiarism. I have long dreamed up his own campaign setting for an interesting game.



 I wanted to. Players have the opportunity to get in a different surroundings within one game of the plot. And I came up with a story about a race of creators, who lived in a universe that existed before the Big Bang.

drhobbot

  • *
  • Posts: 9
Re: Привет из России. There are many questions.
« Reply #9 on: April 14, 2012, 05:28:46 AM »
Now in my universe, there are several genres of locations.

First - this is our planet, which is usually the players and begin their journey.

The second - a world of "Carn Doug." After the race reached its creators might, they moved forward in time in our universe, and settled on the same planet, where they built "The Cradle" - a place which creates passages in different worlds in the universe and allows them to hide from prying eyes. Because of certain circumstances on this planet just moved all volshebnyenarody from Earth. Alva, dwarfs, and many others. On this planet that emphasizes cultural stopped at the level of the Middle Ages.

The third - "devoured the world." Once upon a time in this world has got Red Army Cavalry Division from Soviet Russia. These people have tried to build communism on this planet, but they turned out just to push the world to unite in a variety of sverhimperii who destroyed each other in a nuclear war. Explosions destroyed the fabric between worlds and dying world came Eaters. Eaters are scavengers who eats the dying planet. Formed in a gap in the world were other beings from other worlds. All they are trying to survive and have no opportunity to escape the cold and the dying world of nuclear winter.

Here is a map of the world before the war.



And this is how the world looks like now.





Fourth - a galactic empire, it is in a distant galaxy with respect to the Milky Way. In this galaxy collided two races. The nomads, who were at the level of the Mongols, by chance met a wandering interstellar whales. Interstellar whales have arrived in their solar system, just a graze. as nomads easy to understand the animals they have tamed these whales, and very easy to come out into space. remaining nomads, the Mongols, they can easily build a large stellar empire. And in the same galaxy, living creatures like salamanders. They never had any notion of religion. They have evolved very quickly. All the while relying on the analytical mirvozrenie on a scientific approach. Their empire was a logical and simple.

And now they are facing. The nomads who travel among the stars on the large space cows, relying solely on intuition and shamans. And Salamanders, who invented the internal combustion engine in 1000 after the invention of the wheel.

There are many other worlds in my universe, but it's a long story.

I'm always looking for software that would facilitate the creation of me all these worlds. I'm important that the worlds were logical, based on the real laws of physics. So I knew when I was doing the red star and a planet's two moons, is that the whole system will not be torn apart by tidal forces, and in general on this planet can be living.

Damn it! You have no idea how cool it is to invent it all!

« Last Edit: April 14, 2012, 05:48:33 AM by drhobbot »

drhobbot

  • *
  • Posts: 9
Re: Привет из России. There are many questions.
« Reply #10 on: April 14, 2012, 05:31:21 AM »
Каждую пятницу я собираюсь со своими друзьями и мы играем в ролевые игры (конечно не такие, где все переодеваются в странные одежды и занимаются странным сексом :))
Это похоже на AD&ND или GURPS, но без сложной системы с навыками, способностями и боями, где DM по двадцать раз бросает игральные кости, чтобы провести один бой или выяснить сумел ли игрок разжечь костер.

Самое главное в этих играх это вымышленная реальность в которую погружаются игроки.

Но перед тем, как я все объясню, мне придется отойти от темы.
вы никогда не замечали, что большинство игровых сюжетов в фантастических сериалах, играх, книгах, скатываются в унылое говно и пережевывание соплей?

Это происходит от того, что большинство сценаристов ленятся проработать мир до мельчайших деталей. Придумать пусть и приблизительное, и не всегда согласующееся с наукой но логичное обоснование всего, что они вводят в свои миры. Это так грустно!

Так у ж получилось, что я не люблю плагиат. Я долго выдумывал свой собственный сеттинг для интересной игры. Мне хотелось. чтобы игроки имели возможность попадать в различный антураж в пределах одного игрового сюжета. И я придумал историю про расу создателей, которая жила в другой вселенной, которая существовала до большого взрыва.

drhobbot

  • *
  • Posts: 9
Re: Привет из России. There are many questions.
« Reply #11 on: April 14, 2012, 05:31:46 AM »
Сейчас в моей вселенной существует несколько жанровых локаций.

Первая - это наша планета, на которой как правило игроки и начинают свое путешествие.

Вторая - это мир "Карн Даг". После того как раса создателей достигла своего могущества, они переместились вперед во времени в нашу вселенную и обосновались на одной планете, где построили "Колыбель" - место создающее проходы в разные миры во вселенной и позволяющее им укрыться от посторонних глаз. В силу определенных обстоятельств на эту планету переместились так же все волшебныенароды с Земли. Альвы, Цверги и многие другие. На этой планете культурное равитие остановилось на уровне средневековья.

Третья - "Пожираемый мир". Когда-то давно в этот мир попала красноармейская конная дивизия из советской России. Эти люди попытались построить комунизм на этой планете, но у них получилось только подтолкнуть этот мир к объединению в различные сверхимперии, которые разрушили друг друга в ядерной войне. Взрывы разрушили ткань между мирами и в погибающий мир пришли Пожиратели. Пожиратели это падальщики, которые доедают умирающие планеты. В образовавшиеся щели в этот мир попали и другие существа из других миров. Все они пытаются выжить и не имеют возможности вырваться и умирающего мира холодной ядерной зимы.

Четвертая - это галактическая империя, она находится в далекой галактике относительно Млечного Пути. В этой галактике произошло столкновение двух рас. Кочевники, которые находились на уровне монголов, случайно встретили кочующих межзвездных китов. Межзвездные киты прилетели в их солнечную систему просто попастись. так как кочевники легко понимали животных, они приручили этих китов и очень легко вышли в космос. оставаясь кочевниками, как монголы, они легко построили большую звездную империю. И еще в этой же галактике жили существа похожие на саламандр. У них никогда не возникало понятия религии. Они развивались очень быстро. Все время опираясь на аналитическое мирвозрение, на научный подход. Их империя была логична и проста.

И вот они столкнулись. Кочевники, которые путешествуют меж звезд на больших космических коровах, опираясь исключительно на интуицию и шаманов. И Саламандры, которые изобрели двигатель внутреннего сгорания через 1000 лет после изобретения колеса.

Есть еще много других миров в моей вселенной, но это долгая история.

Я все время ищу програмное обеспечение, которая бы облегчило мне создание всех этих миров. Мне важно, чтобы миры были логичными, основывались на реальных законах физики. Чтобы я знал, когда я делаю звезду красной, а у планеты два спутника, что вся это система не будет разорвана приливными силами и вообще на такой планете будет возможна жизнь.

Черт возьми! вы не представляете, как это круто придумывать все это!!!
« Last Edit: April 14, 2012, 05:49:08 AM by drhobbot »

matty406

  • *****
  • Posts: 82
Re: Привет из России. There are many questions.
« Reply #12 on: April 14, 2012, 10:37:49 AM »
DrHobbot, this is incredibly cool and have tried it myself. Also I love fantasy.
I did once attempt to mod in the world i made, I set up the star and named in with what little of the fictional language I had made but stopped there. It's awesome to see you have the planet set up and everything!

drhobbot

  • *
  • Posts: 9
Re: Привет из России. There are many questions.
« Reply #13 on: April 14, 2012, 11:25:20 AM »
Thank you :) But I do not have enough tools to be a real God in his world, and so I came here.